Om klubben

Foreningen er grundlagt i år 1919, det er ikke helt tydeligt hvornår fodbold afdelingen opstod. Klubbens højeste placering blev opnået i året 2012, hvor holdet rykkede op i serie 1, som det højeste placerede hold i Aabenraa Kommune.

I slutningen af 1920’erne og frem til midt 30’erne lå fodboldbanen bagved den daværende Stationskro. Men på grund af splid mellem dansk- og tysksindede gik fodboldholdet i opløsning og en ny fodboldbane blev taget i brug på en mark syd for forsamlingshuset.

Efter fire års forarbejde blev der i 1951 indviet et helt nyt stadion i Hjordkær. Det var ideelt anlagt tæt ved skolen med både fodbold-, håndbold- og løbebane. Knap 30 år senere måtte fodboldbanen dog opgives for i 1980 at give plads til en udvidelse af skolen samt opførelse af idrætshallen. To nye baner var imidlertid blevet etableret tæt derved på deres nuværende placering.